Kantarellstuvning

Kantarellen är helt klart en av mina favoriter och jag kan lätt bli lite snål men det jag har hemma men det är samtidigt vädligt mysigt att gå ut i skogen på hösten och plocka. Någonting som är väldigt gott är ju kantarellstuvning, här kommer receptet.
 
 
Du behöver:
2 msk mjöl
3 dl grädde
salt
vitpeppar
ost
formfranska
 
Gör så här:
Stek kantarellerna i smör tills dom får lite yta. Häll sedan på mjölet, lite i taget och rör om. Slå över grädden och krydda med salt och vitpeppar och smaka av, låt koka ihop 5-10 minuter. Klicka sedan över stuvningen på formfranska och skiva ost över. Ställ in mackorna i ugnen på 225 grader tills osten smält.
 
Tips: servera gärna med tomat, det blir jätte gott!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Det är verkligen något speciellt med kantareller! Så synd attjag åt upp alla mina på bara några vecko i höstas.

Svar: Jag vet Marja, kantareller är SÅ gott, jag önskar ibland att det fanns ett överflöd. Men jag har ett par stycken kvar i frysen så dom åker fram vid speciella tillfällen :)
ensmakavida.blogg.se

2012-12-27 @ 11:34:25
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback