Polkabräck

Nu är det hög tid att börja med julgodis och det finns så mycket att göra. Jag har mina favoriter som återkommer och sen provar jag alltid någonting nytt. Här är en nykomling för i år, polkabräck!
 
 
 
Du behöver:
200 gram mörk choklad
200 gram vit choklad
2 dl polkagrisar
 
Gör så här:
Smält den mörka chokladen över vattenbad, bred sedan ut chokladen på en plåt med bakplåtspapper. Ställ kallt och låt stelna. När den mörka chokladen stelnat smälter du den vita chokladen, bred sedan ut den över den mörka chokladen. Krossa sedan polkagrisarna och strö över chokladen, ställ kallt igen. När det stelnat ordentligt bryter du polkabräcket i bitar.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Oh detta måste jag testa! :)

Svar: Det tycker jag du ska göra Emma, det var väldigt enkelt och gott blev det :)!
ensmakavida.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback