Currykyckling a´la Ida

Det här är helt klart en av mina Paradrätter! För er som känner mig kan jag nästan utan att räkna upp antalet på er lova att ni alla ätit detta någon gång. Detta är ett recept som jag fick lära mig av min Pappa för ett par år sedan, det är lätt, enkelt och alla klarar att göra det här, men framförallt det är JÄTTE GOTT!
Så håll till godo här kommer min currykyckling.
 
 
Du behöver:
4 kyckling fileer. 
2 dl ketchup
2 tsk salt
2 tsk grovmalen svartpeppar
2 tsk curry
3 dl grädde
 
Gör så här:
Skär kycklingfileerna i mindre bitar och lägg dom i en ugnsfast form. Blanda i en annan skål ketchup, salt, svartpeppar och curry och blanda väl. Pensla ut blandningen över de delade kycklingfileerna så att röran kommer överallt. Häll över tre dl grädde och grädda i mitten av ugnen på 225 grader i ca 30-35 min, glöm inte att röra om lite då och då. Servera med ris och sallad, och visst håller ni med mig, enkelt och gott!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback