Cake pops med ballerina kladdkaka

I helgen provade jag att göra nya cake pops, det var kul att göra, fina att kolla på och väldigt goda. Den här gången provade jag att göra receptet med ballerina kladdkaka och dom blev nästan stråt vassare. har ni inte provat detta är det ett måste till nästa fredagsmys!
 
 
Du behöver:
2 paket Ballerina kladdkaka
100 g philadelphiaost
200 g marabou mjölkchoklad
kokos
Grillpinnar
 
Gör så här:
Häll alla kexen i en mixer och mixa ordentligt tills det bara är smulor kvar. Tillsätt philadelpiaosten, tillsätt lite i taget och blanda ordentligt. Det ska bli en mjuk smet som ska kunna rullas till bollar. Rulla sedan degen till bollar och ställ sedan kallt 1 timme i kylskåpet. Ta fram en bakbunke och häll i strösocker, detta för att sen kunna sticka ner dina färdiga cake pops så dom kan kylas stående. Smält chokladen över vattenbad, ta ut bollarna ut kylskåpet och ta fram grillpinnarna. Doppa pinnen i lite smält choklad och tryck in den i chokladbollen. Doppa sedan hela bollen i choklad och sedan i kokos. Tryck ner pinnen i sockret så det står stabild ställ dom sedan kallt. När dina cake pops stelnat ordentligt lägger du dom med själva bollen nedåt i fina formar.
 
Tips:
För att göra dessa lite anorlunda än mina förra cake pops valde jag att köpa små söta formar att lägga dom i, samt rulla dom helt i kokos.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback