Cake pops med ballerina

Förra helgen provade jag att göra cake pops för första gången. Ett kul tillbehör att bjuda på till fikat och med ballerinakakor blev dom jätte goda, här kommer receptet!
 
 
Du behöver:
2 paket Ballerina kakor
100 g philadelphiaost
200 g mörk marabou choklad
Grillpinnar
 
Gör så här:
Häll alla kexen i en mixer och mixa ordentligt tills det bara är smulor kvar. Tillsätt philadelpjiaosten, tillsätt lite i taget och blanda ordentligt. Det ska bli en mjuk smet som ska kunna rullas till bollar. Rulla sedan degen till bollar och ställ sedan kallt 1 timme i kylskåpet. Ta fram en bakbunke och häll i strösocker, detta för att sen kunna sticka ner dina färdiga cake pops så dom kan kylas stående. Smält chokladen över vattenbad, ta ut bollarna ut kylskåpet och ta fram grillpinnarna. Doppa pinnen i lite smält choklad och tryck in den i chokladbollen. Doppa sedan hela bollen i choklad och dekorera med valfritt strössel eller kokos. Ställ dom sedan kallt.
 
Tips:
Jag dekorerade mina Cake pops med olika sorters strössel tros samma innehåll, då blir dom fina att titta på. Även tog jag fram mina cake pops ett stund innan servering, när dom blir rumsvarma blir dom lite kletiga i mitten och blir desto godare.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Såg gott ut! Detta ska jag testa att baka till min dotters 3-årskalas!! :-)

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska prova Carolina, dom är jätte goda. Men eftersom jag provat att göra med både vanliga ballerina och ballerina kladdkaka så kan jag rekommendera dig att göra dom med ballerina kladdkaka, då blir dom kladdigare inuti, hoppas din dotter kommer tycka om dom. :)
ensmakavida.blogg.se

2013-01-21 @ 12:35:25
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Carolina

Måste bara fråga hur många det blev? Ska bli spännande att prova.. :-)

Svar: Det beror helt på hur stora du väljer att göra dom. Jag gjorde i chokladbolls storlek och det blev runt 20-25 stycken. Men dom blir väldigt mäktiga, speciellt när man använder ballerina kladdkaka så jag rekommenderar att göra dom mindre :)
ensmakavida.blogg.se

2013-01-22 @ 15:01:56
URL: http://Carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback