Hallongrottor

Småkakor, oj oj oj säger jag bara. Jag kanske börjar bli som en tant men jag har verkligen börjar gilla det mer och mer med åren. Det är kul att dom är små vilket bidrar till att man kan göra ett par stycken olika sorter. Det här receptet ger ca 30 hallongrottor.
 
 
Du behöver:
200 gram smör
1 dl strösocker
5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
 
Gör så här:
Lägg fram smöret så det blir rumstempererat. Blanda sedan smör och strösocker. Blanda ner vetemjöl, vaniljsocker och bakuplver i smör och socker smeten. Knåda allting ordentligt till en slät deg, ställ sedan degen kallt i kylskåpet 1 timme. Ta sedan ut degen och forma små bollar som du sedan lägger i småbrödsformar. Tryck sedan försiktigt ett litet hål mitt i bollarna, detta fyller du sedan med hallonsylt. Grädda kakorna på 175 grader i 10-15 minuter.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback