Havreflarn

Flarn kan man göra till så mycket saker och man kan göra dom på så olika sätt. Den här gången gjorde jag flarnen som små skålar och valde att servera dom med glass, chokladsås och bär. Här är det bara fantasin som stoppar!
 
 
Du behöver:
75 gram smör
1 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl socker
2 msk grädde
2 msk ljus sirap
1/4 tsk bakpulver
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Smält smöret i en kastrull, blanda i resten av ingredienserna. Klicka ut smeten på en form som du klätt med bakplåtspapper, gör dom rätt små för dom flyter ut. Grädda på 225 grader tills dom fått en fin färg, håll koll så du inte bränner dom, de går snabbt! Precis när du tagit ut plåten och flarnen fortfarande är varma formar du dom till önskad form. För att göra skålar av flarnen använde jag mig av en rund kopp. Jag ställde koppen upp och ner och la flarnet mitt på och lätt det stelna då de hängde över kanterna. När flarnet stelnat ordenligt fyller du det med valfria godsaker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad duktig du är Ida! Ska prata med Jessica och Dennis om att vi borde styra date snart allihopa :) Krams!

Svar: Tack Josefin, vad glad jag blir. Ja, vi får ta och styra date snart så får jag kan bjuda på någonting gott :)!
ensmakavida.blogg.se

2013-01-14 @ 21:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback