Thailändsk kycklingfilé med bulgur

Det här var helt nytt för mig, men jag tänkte att jag ändå ville prova och oj vad gott det blev. Detta recept går snabbt att tillaga och är enkelt att göra till många.
 
 
Du behöver:
4 kycklingfiléer
Salt 
Svartpeppar 
2 purjolök 
1 röd paprika 
1 gul paprika
2 vitlöksklyftor 
½ tsk sambal oelek 
Smör 
1 köttbuljong 
två burkar kokosmjölk 
1 dl cashewnötter
 
Gör så här:
Strimla kycklingfileen, dela även purjolöken och paprikorna. Stek kycklingen i smör och krydda med salt och peppar. Låt paprikan och purjolöken fräsa i en panna med smör i ett par minuter till de blir mjuka, pressa även på vitlöken över grönsakerna. Blanda sedan kycklingen med grönsakerna och krydda med sambal oelek, salt peppar och buljong. Slå över kokosmjölken och låt allting koka i 15 min. Koka bulgur efter instruktioner på förpackningen. Strö över cashewmötter innan servering.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback