Stekt tacos

Tacos tycker jag är jätte gott, det går att variera och de flesta gillar tacos. Det som kan vara tråkigt är att man ofta får mycket rester kvar och ibland vill man inte äta samma mat dagen efter, då har jag en lösning! Här kommer mitt recept på hur du kan omvandla resterna från tacosen till en ny middag.
 
 
Du behöver:
Mjuka tortillasbröd
Smör
Köttfärs som är kryddad med tacokrydda
Sallad
Gurka
Tomat
Majs
Rödlök
Paprika
Ost
Tacosås
 
 
Gör så här:
Smöra tacoskalet på ena sidan, vänd sedan på det så att den smörade delen kommer utåt. Fyll sedan insidan med köttfärs, ost, tacosås, gurka, tomat, sallad, majs, rödlök, paprika, alternativt med det du har hemma eller med det du tycker är gott. Vik sedan ihop brödet som en halvmåne och lyft försiktigt ner det i stekpannan och stek det på svag värme tills brödet fått en knaprig yta på båda sidorna. Sedan är det klart för att äta, mums!
 
Tips:
Jag brukar alltid ha tacosås i min stekta tortilla men jag brukar servera tacosås bredvid och denna gången blev det även keso samt en guacamole som tillbehör.
Det som är perfekt med denna rätt är att du kan ta det du har hemma och det blir jätte gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback